ul. Oporowska 60 (boczna Grabiszyńskiej)
53-434 Wrocław | Fabryczna

Wiosna we Wrocławiu
Bezpłatne warsztaty edukacyjne dla przyszłych i obecnych Rodziców

Wszystkich przyszłych i obecnych rodziców, w imieniu Świadoma Mama czyli organizatorów wydarzenia, serdecznie zapraszamy do Hotelu Śląsk na bezpłatne warsztaty edukacyjne. Co można się na nich dowiedzieć? Przykładowe tematy warsztatów znajdziecie tutaj

Będą z nami specjaliści Memo z którymi porozmawiamy o profilaktyce stóp dziecka. Będzie również konsultantka Polski Bank Komórek Macierzystych która przekaże Wam sporą dawkę wiedzy na ten temat, ale też wręczy atrakcyjne upominki

Będziecie miały możliwość oceny powłok brzucha i kresy manualnej palpacyjnie. Zarówno panie ciąży jak i po porodzie. Będzie możliwość zastosowania tapingu na brzuch i wiele, wiele innych atrakcji.

Serdecznie zapraszamy na stronę wydarzenia.

Menu weselne - o czym należy pamietać?

Kilka słów o menu weselnym, a właściwie o czym warto pamiętać wybierając menu na swoje wymarzone wesele.

O tym czy wesele będzie udane czy nie, decyduje wiele czynników. Wszak ile ludzi, tyle opinii , a każdy z nas ma swoje zdanie, co w tym dniu jest najważniejsze. Jedni mówią, że najważniejszy jest zespół muzyczny czy DJ, inni że pięknie przystrojona sala weselna, a kolejni że najistotniejsze jest to, żeby rosół był gorący a wódka zimna. Są jeszcze tacy, którzy uważają że najważniejsze jest towarzystwo i profesjonalna obsługa. Oczywiście wszystkie te strony mają po części rację, ale naszym zdaniem w dniu wesela najważniejsza jest kuchnia! Jako organizatorzy przyjęć weselnych z wieloletnim doświadczeniem trzymamy się tej zasady, choć oczywiście nie zaniedbujemy tych pozostałych.

Dziś kilka słów o menu weselnym, a właściwie o czym warto pamiętać wybierając menu na swoje wymarzone wesele.

Wybór idealnego weselnego menu nie jest rzeczą łatwą i konieczne jest więc szerokie spojrzenie na kwestię serwowanych dań, uwzględniające gusta jak największego grona zaproszonych Gości. Poniżej przedstawiamy kilka rad które warto uwzględnić w planowaniu menu weselnego.


1. Dieta

Analizując listę zaproszonych Gości, należy zwrócić uwagę na indywidualne predyspozycję osób przebywających na różnego rodzaju dietach. Coraz popularniejsza jest moda na wegetarianizm czy weganizm (posiłki bezmięsne oraz takie które nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego), a także powody zdrowotne (np. dieta bezglutenowa, bezmleczna), czy religijne (np. muzułmanie nie jedzą wieprzowiny). Warto więc docenić i ukłonić się w stronę naszych Gości i zaproponować im indywidualnie zaserwowane dania. Wszak najgorsze co może się zdarzyć, to gdy zaproszone przez nas osoby wyjdą z wesela głodni. Dobrym pomysłem jest zaznaczenie miejsca przy stole specjalną winietką, aby obsługa nie miała problemów z identyfikacją osób o zaostrzonej diecie. Warto dopytać o to konsultanta ślubnego podczas ustaleń przedweselnych.

 

2. Menu dla najmłodszych

Dzieci to szczególnie wybredni Goście. Jeśli decydujemy się zapraszać rodziny wraz z najmłodszymi, powinniśmy pomyśleć również o nich i zapewnić maluchom to, co lubią najbardziej. Co sprawdza się najlepiej? Delikatny rosół, frytki, delikatne kotleciki z piersi kurczaka, łagodna surówka. Oczywiście porcje dziecięce powinny być odpowiednio mniejsze.

Jeśli spodziewacie się większej liczby najmłodszych pociech, warto rozważyć atrakcję jaką jest słodki kącik lub tzw. Candy bar. Kolorowe słodkości z pewnością ucieszą nie tylko dzieci :). Kolorowe cukiereczki, słodkie owoce i małe babeczki – takie w sam raz na jeden gryz, na pewno spodobają się milusińskim a także odciążą trochę rodziców, gdyż nie będą musieli zachęcać ich do jedzenia.

3. Różnorodność

Jak wiadomo, jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził. Gusta są różne, więc warto je pogodzić i postawić na różnorodność serwowanych dań. Dajmy więc wybór i zadbajmy o to, by na stołach znalazły się różne potrawy. Sałatki, ryby, przekąski „na raz” a także coś konkretniejszego na zagryzkę. Dla każdego, coś smacznego. Nie zapominajmy również o ciastach i owocach, gdyż wśród Waszych gości na pewno znajdą się amatorzy słodkości. Właśnie dla takich osób, w naszej restauracji proponujemy fontannę czekoladową, która jest rajem dla łasuchów! Jeśli wśród zaproszonych osób znajdują się obcokrajowcy lub osoby pochodzące z innej części kraju, warto postarać się o jakiś regionalny akcent. Wasi Goście na pewno to docenią!

 

5. Sposób podania

Jeszcze kilka lat temu, najpopularniejsze były wesela w tradycyjnym ustawieniu, czyli przy podłużnych, suto zastawionych stołach na których znajdowało się wszystko - od zakąsek, przez półmiski z kotletami, wędliny, ciasta, owoce, słodycze aż po alkohol. Taki swoisty misz-masz i przepych ma nadal swoich gorących zwolenników, ale coraz modniejsze są spotkania przy eleganckich, okrągłych kilkuosobowych stołach oraz szwedzki stół, czyli bufet na którym znajdują się słodkości, przekąski lub gorące dania. W naszym hotelu dajemy możliwość wyboru ustawienia stołów w zależności od Waszych preferencji. Proponujemy również pularny wiejski stół, efektownie podanego płonącego prosiaka, czy fontannę czekoladową. Jedno jest pewne – warto postawić nie tyle na ilość, co na jakość i estetykę podawanych dań.

 

6. Karty menu – czyli co i o której


Weselne menu - ładnie wydrukowane i ustawione na stołach, lub umieszczone w widocznym miejscu to istotny „drobiazg”. Dzięki temu każdy zainteresowany degustacją weselnych pyszności nie przegapi żadnego z serwowanego dania, a informacje w nich zawarte będą również przydatne dla alergików lub osób na wspomnianych wcześniej dietach.

W Internecie jest sporo pomysłów na takie właśnie karty, w różnych przedziałach cenowych. Jeśli zamówienie gotowych kart menu jest dla Was zbędnym wydatkiem, może warto zrobić takie karty samemu? Wystarczy tylko pomysł, papier, klej, nożyczki - możecie zaprosić do pomocy rodzinę, świadków, przyjaciół. To świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu.


 7. Tradycja zawsze w modzie

Jeśli nie macie konkretnej wizji menu weselnego to postawcie na klasykę!

Często nie opłaca się kombinować i za wszelką cenę wymyślać oryginalnych dań, zwłaszcza jeśli nie znamy preferencji swoich Gości. Takie potrawy jak rosół, dania z kurczaka, schabowy, pierogi czy kluski śląskie są zawsze bezpiecznym rozwiązaniem, i wg naszego doświadczenia najczęściej które trafia w gusta. Potrawy dobrze przyrządzone i pięknie podane z pewnością wprawią w zachwyt bardziej, niż wykwintnie podany homar czy inne równie egzotyczne dania.

Sprawdźcie koniecznie jakie są nasze propozycje menu i sprawdzony przepis na wasze udane wesele! kliknij tutaj

Na co zwrócić uwagę wybierając miejsce na konferencje?

Nasze podpowiedzi, o czym powinniśmy pamiętać przed wyborem odpowiedniego miejsca na konferencję.


Sala konferencyjna jest miejscem reprezentacyjnym. To tutaj spotykamy się ze swoimi partnerami biznesowymi, klientami, kontrahentami czy pracownikami – jednym słowem z osobami na których bardzo nam zależy. To z reguły na organizatora przypada rola gospodarza, dlatego z pewnością zależy mu na tym, by zaproszeni goście czuli się dobrze i swobodnie, zupełnie jakby organizował spotkanie u siebie w domu. Właśnie dlatego miejsce do którego zapraszamy swoich Gości nie może być wybrane przypadkowo, a planując konferencję warto dokładnie przeanalizować potencjał miejsca w którym się ona odbędzie. Jest kilka kluczowych kwestii na które warto zwrócić szczególną uwagę i właśnie w tej części bloga chcemy przedstawić nasze spostrzeżenia na ten temat.


  1. Pierwsze wrażenie.

Sala konferencyjna musi się dobrze prezentować już „na wejściu”. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne i to często od niego zależy powodzenie całego spotkania. Warto więc postawić na nowoczesność i elegancję. Dopilnujmy by sala była czysta i świeża, odpowiednio dobrana do charakteru wydarzenia i aby dawała poczucie komfortu i przestrzeni zarówno uczestnikom jak i prowadzącym. Pamiętajmy również o sprawdzeniu stanu umeblowania i wyposażenia, czy nie jest zniszczone i niesprawne. Pierwsze wrażenie jest tylko raz i nie wolno tego zmarnować!


2. Wielkość i jasność sali.

Te dwa aspekty mają ogromne znaczenie zarówno dla wygody i samopoczucia uczestników, jak i ze względu na dobór odpowiedniego sprzętu projekcyjnego, który powinien być dopasowany do specyfiki pomieszczenia. Zwróćmy uwagę jakie możliwości ustawienia mebli posiada sala (podkowa, ustawienie teatralne, czy warsztatowe) i dostosujmy układ odpowiedni do specyfiki spotkania i wielkości grupy. Kolejnym ważnym aspektem jest dostęp do światła dziennego i opcja regulacji jego natężenia, a także możliwość przewietrzenia sali w trakcie przerwy. Świeże powietrze dobrze wpływa na koncentrację i kreatywne myślenie i powoduje że jesteśmy mniej senni. Musimy pamiętać, że możliwość przewietrzenia pomieszczenia nie jest taka oczywista, na wysokich piętrach nowoczesnych budynków w których okna z reguły nie są uchylne a zainstalowane systemy cyrkulacji powietrza często pozostawiają wiele do życzenia. Warto przyjrzeć się również architekturze pomieszczenia, czy nie posiada ograniczeń które przeszkadzają w interakcji między osobą prowadzącą spotkanie, a uczestnikami. Wnęki czy filary występują w wielu dużych salach konferencyjnych, a osoby które zajmują miejsce w ich pobliżu często mają problemy z widocznością. Na szczęście istnieją sposoby, aby zniwelować tę niedogodność.


3. Wyposażenie.

To bardzo ważny aspekt który musimy koniecznie wziąć pod uwagę przy wyborze Sali.

Podstawowym wyposażeniem sal konferencyjnych są projektory, pozwalające na prace nawet w świetle dziennym. W połączeniu z ekranem projekcyjnym zapewnią wysoką ostrość obrazu. Do zestawu ekran + projektor warto dołączyć kolejny istotny element wyposażenia jakim jest flipchart, który szczególnie przydaje się na mniejszych spotkaniach – szkoleniach, warsztatach, czy innych zajęciach w nielicznych grupach. Obecnie jest on standardem niemal we wszystkich szanujących się ośrodkach konferencyjnych, jednak powoli zostaje wypierany przez tablice i ekrany projekcyjne, które posiadają szereg nowoczesnych rozwiązań i funkcji ułatwiających komunikację. Kolejnym istotnym elementem wyposażenia audio-video jest sprzęt do nagłośnienia (mikrofony, głośniki), zapewniający dobrą słyszalność wszystkim zgromadzonym uczestnikom. Poza tym warto dowiedzieć się o mniej ważne, ale przydatne urządzenia, np. laptop, wskaźnik laserowy czy pilot do zmiany slajdów, a także inne elementy wyposażenia, tj. klimatyzacja, krzesła z miękkim obiciem czy wygłuszająca wykładzina.

 

4. Zaplecze noclegowe i gastronomiczne.

Poczęstunek w trakcie trwania konferencji jest obecnie standardem. Podstawową i najczęstszą jego formą są przerwy kawowe, ale coraz częściej organizatorzy zapewniają wyżywienie w postaci lunchu lub obiad, a przy dłuższych np. kilkudniowych spotkaniach także kolacje, zwłaszcza dla osób przyjezdnych. Warto dopytać jakimi możliwościami w tym zakresie dysponuje lokal w którym planujemy nasze spotkanie. Nie wszystkie obiekty posiadają swoje zaplecze kuchenne i w przypadku gdy dany obiekt nie możliwość wydania posiłków, warto zastanowić się nad cateringiem zewnętrznym. Po uwagę weźmy również możliwości zakwaterowania w przypadku, gdy na spotkanie zapraszamy osoby z dalszych stron. Zapewnienie wygodnego noclegu oraz smacznego posiłku z pewnością pozytywnie wpłynie na wizerunek zamawiającego lub firmy szkoleniowej.


5. Lokalizacja.

Lokalizacja to bardzo ważny aspekt, który należy wziąć pod uwagę podczas planowania konferencji czy eventu. Odległość od głównych węzłów komunikacyjnych jest częstym kryterium występujących w zapytaniach ofertowych. Sprawdźmy więc odległości do przystanków autobusowych lub tramwajowych, a także dworca kolejowego, czy portu lotniczego. Warto dopytać także o parking dla osób które zamierzają przyjechać własnym środkiem lokomocji.


Jak weryfikować jakość Sali konferencyjnej?

Przed skorzystaniem z usług, warto umówić się na spotkanie na miejscu, aby ocenić jak wszystko wygląda na żywo. Można także zasięgnąć opinii odnośnie obiektu u osób, które korzystały już wcześniej z jego usług. Nieocenionym źródłem informacji będzie też Internet i opinie, jakie na temat obiektu zamieszczają internauci na niezależnych forach internetowych lub portalach opiniotwórczych.

Pamiętajmy, że dobra organizacja i planowanie to podstawa udanego pobytu.

Zapraszamy do organizacji konferencji w Hotelu Śląsk, więcej informacji o salach, a także szczegóły oferty znajdziesz tutaj

 

© 2019 Hotel Śląsk